Friday, August 15, 2014

Patuselt head maapähklivõi-küpsised

Avastasin need küpsised puhtjuhuslikult siis, kui olin endale soetanud purgi maapähklivõid ja siis selle söömiskõlbmatuks tunnistanud :) Olin juba mõnda aega igatsenud maitsta seda Ameerika filmidest kuulsat "peanut butter sandwich´i", aga polnud seal midagi põrutavalt head minu jaoks. Täiesti juhuslikult sattus mulle näppu retsept nende küpsistega, kui lappasin vanu "Pereköögi" ajakirju. Katsetasin ära ja - voilaa, parimad küpsised, mida olen teinud! Olen praeguseks neid mitu laari küpsetanud (jah, läksin poodi ja ostsin veel ühe purgi maapähklivõid :D) ja need kaovad minu kausist nagu tuul. Sellepärast ongi pildil ainult üks küpsis - kui lõpuks tuli meelde pilti teha, siis neid lihtsalt rohkem ei olnud :) Teen neid kindlasti veel.





125 g pehmet võid
150 g suhkrut (või 200 g pruuni suhkrut)
1 muna
0,5 tl vanillsuhkrut
200 g jahu
0,5 tl küpsetuspulbrit
0,5 tl soodat
300 g maapähklivõid


Hõõru või ja suhkur heledaks kreemiks. Lisa muna ja vanillsuhkur, sega hoolsalt läbi. Lisa jahu, küpsetuspulbri ja sooda segu. Viimasena sega õrnalt hulka maapähklivõi (mida vähem segad, seda muredamad küpsised jäävad).

Veereta käte vahel väikesed pallikesed ja tõsta ahjuplaadile, jäta pallikeste vahele parajalt ruumi. Vajuta pallikesed kahvliga lamedaks, kahvel jätab küpsistele ka ilusad triibud. Küpseta 180 kraadi juures umbes 15 minutit, kuni küpsised on kuldsed. Küpsised võivad ahjust võttes tunduda pehmed, kuid jahtudes see pehmus kaob.


2 comments:

  1. on tõesti patuselt hääd :D tegin homseks...kahtlane,kas midagi alles jääb

    ReplyDelete
  2. Aga milleks soodat kui hapet ei lisata, sooda ei toimi ju ilma hapeta.

    ReplyDelete