Wednesday, March 19, 2014

Patuselt hea maasikamoosine maasikakook

Kuigi olen enda arvates suur magusasõber, on ka minu jaoks kusagil piir, mida ületades muutub magus juba liiga magusaks. Üks selline patune on näiteks maasikamoos. Ma jumaldan maasikaid ükskõik millisel muul kujul, aga keedetud maasikamoos on minu jaoks liiga magus. Igal kujul.

Siiski olin ma mingil põhjusel vanemate keldrist ühe purgi taolist asjandust oma külmkappi toimetanud ja nüüd tuli sellele kuidagi lõpp peale teha. Kuna minu moosi sees oli üsna palju terveks jäänud maasikaid, tundus, et nendest annaks ka kooki teha. Mõeldud-tehtud. Asusin lehitsema oma kokaraamatuid ja saabuvat kevadet otsustasin lõpuks tähistada ühe maasikamoosise maasikakoogiga. Kas see nüüd just iseloomult kevadine sai, aga maitsev küll! Eriti hea oli kook järgmisel päeval külmkapikülmana, kui hapukoorekiht oli mõnusalt jahe ja nii kreemine ja vahune.

Originaalretsept on pärit "100 kooki" 3. osast, kus see algselt oli hoopis maasika-martsipanikook. Minu käe all kaotas retsept mõned koostisosad ja sai teised asemele, nii et välja kukkus see lõpuks nii:





3 dl jahu
0,5 dl suhkut
150g võid
2 spl külma vett

Täidis:
2 muna
0,5 dl suhkrut
1 tl vanillsuhkrut
4 dl hapukoort
maasikamoosi (või 500 g maasikaid) 

NB! Kui kasutad värskeid marju, võiksid natuke suurendada täidise suhkrukogust. 


Haki jahu, suhkur ja või ühtlaseks massiks, seejärel lisa vesi ja sega taignaks. Suru tainas 28 cm läbimõõduga vormi põhja ja külgedele, toksi põhi kahvliga auguliseks ja pane pooleks tunniks külma. Seejärel eelküpseta põhja 200 kraadi juures 15 minutit.

Vahusta munad suhkrutega, sega munavahu hulka hapukoor. Vala täidis eelküpsetatud põhjale, piki sisse maasikamoosimaasikad või värsked poolitatud marjad ja aseta kook tagasi ahju. Küpseta 200 kraadi juures veel 25 minutit.


No comments:

Post a Comment