Friday, March 28, 2014

Patuselt hea peedikook

Mõnikord tuleb mingi kindla koogi isu, siis otsin sobiliku retsepti välja, toon poest materjali, natuke segamist, sulatamist ja kloppimist ja ongi hopsti kook valmis. Mõnikord on aga teistpidi - kõigepealt on tooraine, mis on kuidagi minu kätte tekkinud ja millest ei oska midagi teha, siis lehitsen oma retsepte ja nii sünnib midagi, mille järgi muidu ehk isu poleks tulnudki.

Nii oli ka tänase koogiga. Peedikoogiga. Pole just kõige traditsioonilisem koogi koostisosa, või mis? Igaljuhul juhtus nii, et ämm kasvatas endale läinud suvel liiga palju peete ja pakkis neid nüüd meile poolvägisi kaasa. Üldiselt mul peediga igasugused suhted puuduvad. Minu jaoks seostub peet küüslaugusalati, rosolje ja boršiga ning ma saaksin väga hästi hakkama ka siis, kui neid üldse olemas poleks. Sellepärast otsustasingi, et kui mul need peedid nüüd juba on, siis teen neist vähemalt midagi põnevat.

Läbi udu meenus, et olin Ragne jutu-kokaraamatus "Retseptisahtel käsitöökapis" miskit peedilist kooki näinud, natuke paberikrabinat ja käes ta oligi. Rõõmuga lugesin, et ka tema pole alati peediusku olnud, aga see kook pidi nii mõndagi muutma!

Lõpptulemuseks oli kookide kook, mis kõrgus kõrgele. Peedimaitse oli aimatav, aga mitte iseenesest segav faktor. Kas see kook mind nüüd just peediusku kallutas, aga uuteks väljakutseteks olen valmis küll. Nii et kes veel on üleliigsete peetidega kimpus, katsetage julgelt!




3 muna
3 dl suhkrut
5 dl jahu
2 tl küpsetuspulbrit
150g hapukoort
300g riivitud toorest peeti

Täidis ja kate:
400g sulatatud juustu
2 dl suhkrut
400 g kohupiimapastat (mina panin pakikohupiima)
immutamiseks piima (1-1,5 dl)
katteks kookoshelbeid


Vahusta munad suhkruga. Sega hulka küpsetuspulbriga segatud jahu, seejärel hapukoor ja riivitud peet (pigista enne riivitud peeti natuke kuivemaks). Vala segu 22 cm läbimõõduga vormi. Küpseta 175 kraadi juures 50 min, seejärel keera ahi kinni ja tee ahjuuks lahti, jättes koogi sinna jahtuma. Etteruttavalt võin öelda, et kook tuleb üsna paks, mistõttu teda on natukene keeruline süüa, seega kes soovib n-ö tavamõõtudes kooki, võib ka suuremat vormi kasutada, aga eks siis peab seda küpsetusaega vaatama.

Katteks vahusta sulatatud juust suhkruga, lisa segades kohupiim. Lõika jahtunud kook kaheks kettaks ja immuta lõikepinnad piimaga. Umbes kolmveerand kreemist pane põhjade vahele, ülejäänuga kata kook pealt ja külgedelt. Jäta kook vähemalt 4 tunniks külma, aga minule maitses ta kõige paremini 24 tunni pärast. Enne serveerimist riputa üle kookoshelvestega.


No comments:

Post a Comment