Wednesday, April 2, 2014

Patuselt hea vaarikavorm

Kui ma viimati Ragne raamatust peedikooki tegin, hakkas samast tarkvarast silma ka pirnivom. Silma jäi ta sellepärast, et olin just mõtteid mõlgutanud, mida oma eksperimentaalsete sügavkülmutatud pirnidega peale hakata. Nimelt teen oma sügavkülmas tühjenduskuuri ja nii tuleb otstarve leida igale külmutatud pakikesele. Pirnid olin ma sinna toppinud läinud suve pirniuputuse ajal, kui pirnid mädanesid kätte ära ja nendega pidi KOHE midagi ette võtma. Kuna samal ajal oli meid tabanud ka õunauputus, siis pidi ju veel nendega ka tegelema ja oeh, nii ma need pirnid siis ära tükeldasin ja sügavkülma viskasin, et vaatame, mis välja kukub. Kõike muud ju külmutatakse, miks mitte pirni :) Nüüd siis oli tõehetk käes... sulatasin need vaesekesed üles, vesised ja pudrused nad välja nägid, mistõttu otsustasin vormile juurde lisada sügavkülmtatud vaarikaid. 

Tulemus:
Originaalis oli vorm muidugi värskete pirnidega ja tõenäoliselt sai see magus ja mahlane. Minu loo moraal: ärge sügavkülmutage pirne :) Mitte et nad oleksid maitset kuidagi rikkunud, aga nad lihtsalt ei maitsenud mittekuidagimoodi. Minu vormi päästsid aga vaarikad ja tõenäoliselt võiks sinna edukalt lisada ka muid marjalisi. Ülejäänud vaarikatest segasin kiirelt kokku toormoosi ja kui seda ka veel enne serveerimist peale panin, tahtis küll keele alla viia!




pool pätsi saia või sepikut (9 viilu)
võid
400g hapukoort
3 muna
1 dl suhkrut + peale raputamiseks
(sügavkülmutatud ja sulatatud) vaarikaid või muid marju (või 350g väikeseid magusaid koduaia pirne :p)

Määri saiaviilud mõlemalt poolt võiga ja lao vormi põhja. Sega munad hapukoore ja suhkruga ning vala saiapõhjale. Puista üle marjadega (või lao vormi poolitatud pirnid, lõikepind ülespoole) ja raputa suhkrut peale. Värskete marjade puhul piisab 1 tl suhkrust, külmutatud marjade puhul suurenda suhkru kogust, kui marjadele pole külmutamisel suhkrut lisatud. Küpseta 175 kraadi juures 40 minutit.






No comments:

Post a Comment