Tuesday, April 15, 2014

Patuselt hea kausikook ehk lehmakommitäidisega küpsisetort

Kui hakkasin valmistuma oma lapsukese aprillikuu sünnipäevaks, oli mul kindel nägemus, milline tort peab välja nägema, kuid ma ei teadnud, millest ta võiks koosneda. Asusin siis läbi kammima oma retseptivaramut ning lõpuks jäid konkureerima biskviidist ja küpsistest laotud tordid ning magusast duellist väljus võitjana küpsis. See võis muidugi olla natuke kallutatud otsus, võttes arvesse minu viimaste nädalate küpsise-vaimustust ;)

Kuna ma tahtsin teha natuke teistsugusemat küpsisetorti kui meie pere traditsiooniline, aga ei leidnud ühtegi retsepti, mis mind oleks piisavalt  inspireerinud, asusin improviseerima. Ja nii sündiski lehmakommitäidisega küpsisetort. Otsustasin malli võtta Sööme silmadega blogi komeeditordist ning lisasin kommid täidise sisse sulatatud kujul. See kaotas natuke ära ehtsa lehmakommimaitse ja jättis kreemile (aga ometi mitte halvema) kergelt aimatava karamellimaitse. Järgmisel korral küpsisetorti tegema hakates võiks aga proovida kommid lihtsalt hakkida ja täidisesse segada ja vaadata, mis siis juhtub :)

Lõppkokkuvõtteks, long story short, ma ei saanud siiski sellist torti, nagu ma tahtsin. Kindel nägemus või mitte, aga minu erikujuline tort lihtsalt ei püsinud püsti ja asi lõppes sellega, et päästa, mis päästa annab, lõin kõik komponendid kaussi ja katsusin endamisi punastades eelneva võimalikult kiiresti unustada :P Nii sündis aga üks mõnus kausikook, mis vastavalt eesootavatele pühadele ka ilusasti pashakujuline välja näeb, nii et lõpp hea, kõik hea! Kook on muideks päris magus, nii et doseeri ettevaatlikult ja/või valmista kõrvale tassike head kohvi.




3,5 pakki Selga küpsiseid
immutamiseks kohvi
1 pk ehk 200 g lehmakomme
300 g maitsestamata kohupiimapastat
1+3 dl vahukoort
1 spl suhkrut
ideaalis maasikaid, mina kasutasin parema puudumisel maasika toormoosi

Kuumuta potis 1 dl vahukoort (ära lase keema!) ja lisa tükeldatud lehmakommid. Sega, kuni kommid on sulanud ja jahuta segu maha. Löö ülejäänud vahukoor suhkruga vahtu, lisa kohupiimapasta ja mikserda ühtlaseks. Lisa kohupiimavahule jahtunud kommisegu.

Kasta küpsised hetkeks kohvi sisse, lisa kohupiimale, lisa ka maasikad ja sega segamini. Kohvisse kastetud küpsised lagunevad segamisel ise parajateks tükkideks, natuke võid lusikaga toksides kaasa aidata. Vooderda kauss toidukilega ja vala küpsise-kohupiimasegu kaussi.

Nüüd ongi aeg panna kook külma, järgmisel päeval kummuta see alusele ja kaunista soovikohaselt või siis võta magustoidupokaalid, löö lusikas sisse ja ammuta torti otse kausist!




No comments:

Post a Comment