Friday, May 2, 2014

Patuselt hea purukook

See kook on ka üks nendest, mis sai teoks mitte isust selle koogi vastu, vaid vajadusest midagi koogi kujul ära tarbida. Et kõik ausalt ära rääkida, pean alustama sellest, kuidas mu vend käis vanematel külas ja palusin tal tuua mulle sealt üks suur purk õunamahla. Kui saadetis kohale jõudis ja mahla külmikusse hakkasin mahutama, sain aru, et mulle on saadetud hoopis 3-liitrine purk õunamoosi :) Seega otsustasin küpsetada ühe plaaditäie purukooki õunamoosiga, sest nii suures koguses moosi tarbimine puhtalt pudrukaunistusena käiks mulle kindlasti üle jõu.

Ma ei tea, mis teema on õunakookide ja jäätisega, aga nad klapivad kokku tõesti nagu rusikas silmaauguga. Vähemalt selle koogi puhul võin kindlalt väita, et kook jäätisega on raudselt parem kui lihtsalt kook. Parim tõenäoliselt vanillijäätisega, aga selle puudumisel uha peale ükskõik millist jäätist sul parasjagu külmkapis leidub. Mina maiustasin sel korral banaanijäätisese õunakoogiga :)

Antud kogusest sain u. poole ahjuplaadi suuruse vormitäie kooki. Kui jagad ained pooleks, saad 26 cm läbimõõduga vormile sobiva koguse. 





600 g jahu
6 tl küpsetuspulbrit
2 muna
300 g suhkrut
200 g võid
vastavalt magusasoovile 0,5 - 1 l õunamoosi

Haki/sega taignaained ühtlaseks puruks. Üle poole purust puista vormi, peale laota õunamoos ja kata taas puruga. Küpseta 200 kraadi juures 40 minutit.




No comments:

Post a Comment